6 dagar kvar.

När det är en vecka kvar till något man längtar efter eller till något som bara ska hända då börjar en nedräkning automatiskt i huvudet på mig. Nu är det 6 dagar kvar tills det är planerat att jag & pappa tar bilen och åker söderut.
Ner till Belgien.

På 6 dagar VILL jag hinna träffa alla mina vänner en sista gång, krama om min pojkvän jättemycket, gå till tandläkaren, packa sjukt mycket, äta massor av svensk mat, äta kladdkaka, äta risifrutti, åka min moped, åka båt, umgås med min familj.. osvosv.
NI ser det är så sjukt mycket jag vill hinna göra.

Jag kommer inte ens hinna med hälften av alla dom där grejerna. Just idag har jag insett att jag snart ska bort ett år. ETT ÅR. Okej jag kommer hem på jullovet, påsklovet kanske höstlovet eller sportlovet också. Det får vi se. Men i varje fall.. Nu börjar jag inse att jag kommer faktiskt att sakna Sverige. Jag älskar Sverige. Det är en trygghet att komma hem till Sverige när man har variit bortrest. Även om man är nere i skåne så är det en trygghet att se & kunna läsa svenska skyltar. McDonaldsskyltar som beskriver att dom alltid har öppet, vägskyltar som beskriver hur många km det är kvar hem, korvkioskskyltar som förklarar att dom säljer mjukglass osv.. det står på svenska. Åh vad jag älskar svenska ♥

Och nu ska jag iväg till ett franskttalande land och läsa franska ett år, jag kan INGEN som helst franska. Så ska jag försöka lära mig franska. Det här blir kul, det här blir så jäääääävla kul!

Kommentarer
Postat av: Alicia

Ångrar själv att jag inte bestämde mig för att göra något sånt här, det kommer bli en sån grym erfarenhet för dig! Och det ska bli så kul och se vad du hittar på där nere! :D

2011-08-09 @ 12:03:57
URL: http://aamfa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0