Och så var det dags för skola!

Larmet stod på 06.45, jag snoozade lite men vaknade istället en timme senare av att Clara smsar och säger åt mig att komma ner eftersom dom äter frukost. Yes.. tänker jag. Första skoldagen och jag försover mig, men det gick ganska bra, kastade bara på mig kläderna och sprang ner för att äta frukost.

Första dagen har inte varit så seriös eller jo det har den väl, vi har gått igenom skolans regler och vi har fått pennor, kollegieblock och en pärm bl.a. Jag hade engelska efter lunch där vi fick skriva ett ord på en lapp som vi kunde relatera till ett barndomsminne, därefter delades lapparna ut så fick man gå runt och leta reda på den som hade skrivit lappen och berätta varför man hade skrivit det ordet. Det var väl mest för att lära känna varandra lite bättre och så. Vi fick inlogg till Schoolsoft idag också, mitt schema är bättre än vad jag hade väntat mig så jag är nöjd, belgienkunskap har vi också bara en gång i månaden så onsdagen är inte så jobbbig som den ser ut ;> funderar fortfarande lite på om jag ska läsa Matematik C eller inte... Jag ska prata med min studievägledare om det imorgon hade jag tänkt.

Efter skolan gick vi in till Waterloo igen. Vi gick lite i affärer och det slutade med att jag kom hem med häftmassa, godis, nudlar, isté, chokladflingbarer typ och deoderant. Mycket behövligt.
God mat får vi här också, än så länge klagar jag verkligen inte, men treorna har tydligen sagt att det kommer att förändras och att det inte alltid kommer vara så här god mat men vi får la se.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0