En Carrefour-utflykt i detalj

Okej vi ringde taxi i hopp om att komma till stora Carrefour, det är större än störst. Jag menar det, verkligen mycket större än Ica Maxi och City Gross och allt vad ni tänker på där hemma. Jag ska berätta mer om det alldeles strax, just nu tänkte jag berätta om den här taxi'n vi beställde.. först ringer jag och beställer en taxi, efter en halvtimme har den fortfarande inte dykt upp. Linda gör ett nytt försök i att ringa en taxi, "tio minuter" säger någon i andra änden. Visst tänker vi, väntar säkert ytterliggare en halvtimme och där gick droppen. Vi börjar knata till lilla Carrefour istället som ligger närmare skolan och lilla kan jämföras med Ica Maxi hemma men ungefär halvvägs dit möter vi en taxi med plats för fyra (vi var sex stycken).. det slutar med att Nikita och Linda tar taxin och vi andra fortsätter gå mot lilla Carrefour men bitter som jag blev tyckte jag att vi ändå kunde gå till stora och sen ta taxi hem, Ellen tyckte till sist att det var en bra idé och jag trodde jag hade hela världen på min sida där jag gick med ett stort leende på läpparna tills Clara utbrister "Va?! Ska vi till stora Carrefour?!" och det hela slutar med att ett missförstånd har uppstått men att jag, Ellen och Clara trots det går till stora medans Alex bara vill till lilla och går dit ensam.

Efter 70 meter och vi börjar känna oss lite vilsna börjar vi tänka på hur bra det skulle vara om vi hade Marie - Laure i närheten som både hittar allt, kan allt och fixar allt. Men då plötsligt i samma ögonblick tutar en bil på oss och det visar sig att personen i bilen är Marie - Laure. Thank god tänkte vi, det hela var ett stort under, vår älskade Marie - Laure var som gud själv som uppenbarade sig.. lite så kändes det. Marie - Laure körde oss till stora Carrefour och tur var väl det för det visade sig vara en ganska bra bit att gå..

När vi väl kom in till Carrefour visste vi inte var vi skulle börja, för det var så stort. Okej få inte en förvrängd bild av detta Carrefour nu för det är inte större än IKEA som ni säkert har börjat tro men som sagt det var stort och urvalet av godis, kakor och chips var gigantiskt dom hade allt. Och lillebror om du läser min blogg.. dom hade poptards! Jag köpte dom dock inte eftersom förpackningen såg ganska äcklig ut och dom var hemskt dyra.

Whatever fick med mig lite grejer till matförråd hem samt två godisskålar. Köpte mig även en nygräddad belgisk våffla på vägen ut. Vi gjorde ett försök och beställde en taxi hem, inställda på att det skulle dröja innan den dök upp. Men efter max 5 min kom en taxichaufför med ett stort leende på läpparna och utan att vi hade berättat hur många vi var kom han med en minibuss så att vi alla fick plats. Detta gjorde min dag.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0