Skadeglädjen är ju trots allt den bästa

För inte så länge sen köpte jag en massa Belgisk choklad till släkt, vänner, familj etc.
Idag har vädret inte varit det bästa, blåst och regn, och sista lektionen för denna dag bestod av svenska där vi fick diktanalysera. Det var seriöst droppen för mig, det är av någon anledning inte min dag idag, har varit helt depp och bitter. Linda vet vad jag menar när hon läser detta, jag har i varje fall inte haft humöret på topp idag och ja vissa dagar bara är så antar jag. Men det jag skulle komma fram till var att jag när jag kom in till mitt rum rev jag genast upp pappret till en av dessa Belgiska choklader och bara tryckte i mig. Åh vad gott det var. Jag kände mig ungefär som mamma när hon försöker sluta röka, när hon väl har en dålig dag kan hon betala hur mycket som helst för en cigarett, det spelar ingen roll vilket märke bara det innehåller nikotin. Eller hur mamma?

Ungefär så kände jag mig med chokladen jag åt upp idag som var tänkt som en julklapp.. Men jag kan alltid köpa mer choklad innan jag åker hem till familjen tänkte jag, för den här gången var det akutläge. Haha nu mår jag ju genast mycket bättre och har högsta volym på högtalarna och sitter och hånler lite åt den klassen som har engelska och matte nu medans jag har slutat och har det bra på mitt rum. Alla som känner mig vet att jag glädjs hur mycket som helst åt andras olycka. Det påminner mig förresten om när mamma en dag på höstlovet pekade på min panna och sa något i stil med att det liknade en spikmatta, för så knottrig var min panna, bestående av finnar i verkligheten. Hon hade på nått vis menat det som ett skämt och när hon såg hur arg jag var samtidigt som jag inte kunde hålla mig för skratt, började hon asgarva och hånade mig ännu mer. Det tråkiga var ju att jag tog åt mig lite, just då i varje fall, en halvtimme senare hade jag glömt det. Haha nåväl, det är säkert min kindermaxi julkalender som skapat mitt beroende för choklad, alltid sugen på choklad och sött numera. Eller så är det väl bara en period, får jag hoppas.

Ikväll gäller det, då ska jag till nato och lussa så efter det kan jag äntligen börja presentera mig som "Jennifer som lussat på NATO". Hell yeah. Enjoy life.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Vi är fan likadana du och jag! Du vet ju vad svårt vi har för att hålla oss för garv när Marcus får sina psykiska utbrott! Ha ha! Skadeglädjen är underbar och den är ännu mer fantastisk när man ser vilket gensvar man får på sina kommentarer!

Ja, jag kan ge vad som helst för en cigg vissa dagar, helt rätt! Jag förstår ditt chokladberoende, det är nog som min rökning kan jag tänka mig. Kram!

P.s. Kom i håg att du kan vara helt täckt av finnar och lukta jävligt illa och jag kommer älska dig lika mycket för det och dessutom tycka att du är världens vackraste! :)

Lycka till på NATO!

2011-12-14 @ 17:05:05
Postat av: Malin

Farligt att bo i chokladens land! Jag skulle inte klara av det. Vad häftigt att få besöka NATO. Vi håller på och arbetar om det i skolan nu, men det är ju en helt annan grej att faktiskt få vara där!

Ta hand om dig så ses vi när du kommer hem, finaste Jennifer! <3 8D

2011-12-15 @ 09:00:03
URL: http://iscariot.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0