Lucia här och där

Nej herregud, bloggar segt nu, jag vet. Ingen inspiration alls typ. Haha, men jag ska berätta trots allt hur mina senaste dagar i Belgien har sett ut. Lördagen tillbringades på slottet, lite plugg, och på kvällen följde jag med luciakören och fotade dom när dom sjöng, jag själv väntade på att min hals skulle bli bättre. Stället dom sjöng på var mysigt, det såg ut som en upppiffad lada av tegel och organisationen jobbade för att få valloner och flandern att samarbeta med varandra. Det var ju nån sorts konflikt på 70 talet tydligen.. Hur som haver så var det ett bra framträdande dom gjorde och kvällen fortsatte ända in på natten hemma på slottet. Jag gick och la mig inne hos Linda vid halv tre natten till söndagen. Mycket skratt inne på Roberts rum med lite random people var det minsann.

Söndagen spenderades också på slottet och det var julkonsert nere i Mozarthallen, jag bestämde mig för att vara frisk och vara med och sjunga inför lärare och föräldrar, småbarnen hade ett jättegulligt luciatåg och det bjöds på pepparkakor. Jag och Linda bestämde oss klockan halv nio för att för en gångs skull gå och lägga oss i tid, och så tidigt har jag aldrig gått och lagt mig sedan jag flyttade till Belgien men jag vaknade utvilad och ska försöka lägga mig i tid idag också.

Idag har jag förutom skolan varit till Carrefour med Henriette och Lovis, jag köpte mig lite kex och pengar till mobilen. Börjar också inse att pengarna går åt nu.. på fredag ska jag och Linda troligen in till Bryssel och julhandla samt äta middag någonstans, sedan man måste ju ha pengar till Le you på lördag (sista helgen innan Sverige) samt taxi hem och på tisdag ska man betala taxin till flygplatsen. Ojoj, vi får se hur jag gör men måste stryka något från listan ovan. För nu är förskottsbetalningen till lägenheten i Paris betald! Och då tänker jag minsann ha pengar att spendera, åh Paris blir grymt!
Ikväll kommer Svenska militär representationen hit till slottet och lyssnar på oss. Mycket viktiga människor hela tiden.. Haha nej vi hörs.

Bjuder på lite bilder från i Lördags.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0