Everybody just had a good time

Jag hade seriöst inga förväntningar på NATO/SHAPE (North Atlantic Treaty Organization/Supreme Headquarters Allied Powers Europe), ja för det första så har jag lärt mig vad förkortningarna står för, för det andra har jag lärt mig att NATO är själva organisationen, och SHAPE är ett av NATO's två "Civil Personal Office" tydligen, alltså själva stället vi var på. Det häftigaste var att man för det första såg en tråkig byggnad som såg ut som ett kommunhus och jag sa besviket i bilen, vaa är det här NATO?

Vi hade ju med oss pass också eftersom det var jätteviktigt, dom behövde även registreringsbevis på bilen som skulle in i området och allt. Vi fick alla en varsin lapp där vårat namn och något nummer stod på och där vi körde igenom med bilen (det såg ut som en tull) stod såkallade politikpoliser, ja jag var så jävla fascinerad. Allt kändes så coolt haha, och när man väl kommit förbi allt stängsel och alla inhägnader in på själva basaden så visade det sig att där inne var tydligen ett helt minisamhälle, dom hade allt som vilket samhälle som helst har. Dom hade mataffärer, restauranger, bensinmackar, frisörsalonger, en skola, en kyrka och ja ni förstår. Och dom flesta människor man såg gick runt med militäruniformer. Haha herrejävlar vad fascinerad jag var. Ja helt sjukt. Fick höra att dom tydligen måste ha med sig legitimation var dom än går också. Man skulle ju i varje fall känna sig trygg om man bodde i det området, haha.

Nåväl luciauppträdandet gick hur bra som helst och dom amerikanare som satt i publiken var så fascinerade och tyckte vi var jättebra och sa att det var det bästa dom sett osv. Som belöning fick va ta del av deras svenska julbord med sill, potatis, köttbullar, lingonsylt, pepparkakor, daim, knäck, polly, skumtomtar, julmust, lussebullar och ja.. herregud allt!
Inte nog med det, till sist får vi höra att någon har lite choklad till oss och det visar sig inte vara så lite.. och inte vilken choklad som helst heller. Nämligen en helt varsin Paradis/Aladdinask!! Det här var verkligen höjdpunkten på denna vecka. Kan bara säga glädje. Nu delar jag med mig av lite bilder jag hann knäppa.

Taggade!

Ännu mer taggade!

Johanne hade det kul som Lucia.. Stearin hade fastnat överallt..






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0