När räknas man som gammal?

Känner för att blogga lite till innan jag går och lägger mig. Jag, Linda och Lovis (även Max var med några avsnitt) har tittat på hela säsong 1 av Solsidan idag, gud vad jag älskar Solsidan, det är himla tråkigt att det inte kommer någon sänsong 3. Men ibland kanske det är bäst så, att avsluta när det är som roligast.

Så fungerar ju livet också, jag tänker alltid på det vid dom tillfällen jag behöver, som till exempel igår hade jag så himla kul på Le You och ville verkligen inte hem. Men Mikkel behövde åka hem och eftersom jag tvingat med honom och lovat honom att vi skulle dela taxi hem så var det bara och tänka på citatet då "man ska alltid avsluta när det är som roligast för då minns man bara det roliga" och då kändes det mycket lättare att åka hem trots viljan att stanna. Det var mamma som lärde mig den kloka repliken, men hon lärde sig säkert från någon annan..

Idag vaknade jag med världens påsar under ögonen, antagligen för att det blev sent igår. Men i varje fall, det fick mig att tänka på mamma så som jag reagerade, jag var nämligen snabb med att dölja dom och spackla på lite smink. Mamma säger ofta "uääh jag har blivit så gammal, jag har sådana påsar under ögonen och inge krämer funkar" haha. Pratade med trillingarna senare om gårdagen och vi pratade om att åldern 21 inte låter så värst gammalt längre, vilket fick oss att känna oss själva ganska gamla. För några år sedan var ju allt över 18 gammalt, men snart kommer man väl tycka att 30 åringar också är unga. Usch sa vi då och böt samtalsämne, oroliga över att behöva konstatera att vi själva har blivit gamla, nej vi är unga, snygga och lever livet, sa vi då. Men vi kom även på att när vi fyller 40 har man ju faktisk halva livet kvar, det hade vi inte tänkt på. Nu är klockan över tolv och jag måste sova. Godnatt people.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0