fredag efter fredag

Och så var det fredag igen, min 16e fredag i Belgien om man räknar bort höstlovsfredagen som jag tillbringade i Sverige. 16 fredagar, det är ju helt sjukt. Och alla fredagar har verkligen varit en speciell dag, på fredagar är det sällan vi somnar innan 02.00 här på slottet. Det märks verkligen när det är fredag också, åh jag älskar fredagar!
Denna fredag tror jag dock skiljer sig från dom tidigare, mer eller mindre, vi får se. För imorgon är det nämligen Julbal på slottet och afterparty inne i Bryssel och därför tror jag det blir en ganska lugn fredag idag, folk ska nog ta hand om sig själva, prioriotera sömnen lite och jag och Linda ska köra på ansiktsmask och grejer för imorgon vill man vara så fräsch som det bara går.

I eftermiddag är det luciaträning och sedan ska jag barnvakta, blev tidigare timmar än tänkt så är väl ledig från och med kl 20 ikväll. Men det är bara najs. Blir säkert en film eller nått ikväll också.
Igår såg vi "Die Welle - The Wave" , den var bra, slutade dock ganska dåligt skulle jag säga men var lite läskig när man tänker på hur lätt människor faller för grupptryck och hur mycket "att tillhöra en grupp" betyder för människan. Det var vår psykologilärare som ville att vi skulle se filmen, vi har tidigare fått sett filmen "A beautiful mind" som också var sjukt bra. Gillar verkligen sånna här psykologiska filmer, man förstår sig på mänskligheten på ett bättre sätt efter att ha sett dom. Så jag tipsar er om båda filmerna!

Denna dag började med styrketräning på idrotten, jävlar va klen jag är i armarna.. hatar att komma i syn med ens dåliga egenskaper haha. Nu måste jag träna armarna som bara den, för vecka 4 är det styrketest som gäller. Ojoj.

Nej nu har jag uppdaterat er lite om allt och inget. 2 veckor kvar i skolan nu bara, helt sjukt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0