För idag är det Elins dag.

Piffpoffpanghej. Inget särskilt som hänt idag tror jag. Så tänkte att det blir trevligare om jag berättar lite om min vän Elin. Idag är det ju den 14 september, det betyder att det är två dagar kvar tills jag fyller år. Nejdå förlåt. Det betyder att det är Elins födelsedag idag! Jag minns fortfarande första gången när vi prata om hur lika vi var och är varandra, det var vid klängställningarna på My's sida av skolgården. Och det var då vi hade fått fram den faktan att vi fyllde år två dagar efter varandra och vi lekte lite med tanken att vi kanske skulle ha legat på Akademiska sjukhuset vid samma tidpunkt 1994. Whatever det hör egentligen inte till det här inlägget utan jag vill bara gratulera en ut av mina vänner som faktiskt har kommit mig närmast under min livstid på den här jorden. Jag har berättat så mycket för henne och jag vet inte hur många gråter vi har gråtit inför varandra.
Just nu studerar Elin sitt andra gymnasieår på Svenska Skolan i Paris medans jag läser mitt andra år på den Skandinaviska Skolan i Bryssel. Tänk om vi hade vetat att det skulle bli så här för 6 år sedan? Det är egentligen helt sjukt när jag tänker på det.

Jag vill bara att du Elin ska veta vilken stor inverkan och betydelse du har haft i mitt liv. Jag älskar dig.
Jag hoppas du har haft den bästa födelsedagen idag! Jag vet hur jobbigt du tycker det är att inte bara få fira födelsedagen hemma där allt är som vanligt och du får fina presenter av dina föräldrar och mormor och farfar ringer och grattar dig. Dom kommer säkert förbi också. Jag är stolt över dig min vän som ändå tog chansen att plugga ett år utomlands för det är verkligen vad du vill men det är ändå något som känns så olikt dig, du är så bekväm hemma och har svårt för förändringar. Haha okej nu skriver jag bara lite efter vad jag vet och känner om dig, du kanske inte alls håller med mig haha. Hoppas du inte tar illa upp eller något bara för jag menar absolut bara väl. Jag tycker du är jättestark och modig!

Ska inte skriva för långt, ville bara skriva lite kort om hur mycket du betyder för mig.
Hoppas Johanna, dina nya vänner och värdfamiljen har gjort din födelsedag till den bästa!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0