Planerat, tankar, slutet är nära osv.

28 APRIL - AMSTERDAM med Henriette och Linda!
6 MAJ - SSB DAY, jag och Linda har ställt upp på att visa boardingen för dom som vill se hur vi har det.
10 MAJ - BESÖKA BREENDONK med skolan (gammalt koncentrationsläger i Belgien)
11 - 13 MAJ - LINDAS VÄNNER PÅ BESÖK och det resulterar nog i lite nattklubbvistelser
17 - 20 MAJ - PARIS med Erika, Max och Linda
25 - 28 MAJ - VIKTOR PÅ BESÖK I BRYSSEL , bor på hotell 3 nätter och har det allmänt bra
2 JUNI - VERSAILLES (boardingtrip!!)
20 JUNI - SKOLAVSLUTNING blir nog en del tårar
26 JUNI - 30 JUNI - PEACE AND LOVE FESTIVAL


Sjukt hur mycket galenskap och roligheter som väntar mig, mellan allt detta ska vi även försöka klämma in en resa till Beligens kust och staden Knokke, samt besöka La Hulpe som är fin park i närheten av Waterloo. Sedan är det nog en del småsaker också som att leta rätt på ett omtalat Café i Bryssel och lite annat smått och gott som måste hinnas med att göra innan det roliga är slut.

Har svårt att föreställa mig att detta året ska ta slut, mitt år i Belgien.
19/8-11 → 20/6-12
Så mycket roligt jag har hunnit med på så kort tid och så mycket som väntar mig, jag kan inte ens tänka mig hur tråkigt det kommer att vara att gå tillbaka till det vanliga livet. Även om mycket kul väntar nästa år också. 
Men här är vardagen så speciell för mig, när jag var hemma över påsklovet nu som i och för sig också blev det bästa lovet.. så hann jag komma tillbaka till det "vanliga livet" som för mig innebär att ha tråkigt.

Usch jag har aldrig tråkigt här, och har man tråkigt så finns det alltid vänner att hitta på saker med. 
Det är det absolut bästa med att bo på internat, du är aldrig ensam och det är extremt svårt att ha tråkigt. På mitt påsklov i Sverige, hann jag faktiskt känna av hur det var att "ha tråkigt".. jag hade nästan glömt hur det var. Jag är en extremt rastlös människa som älskar att ha saker att göra, att ha tråkigt är inte del av mitt liv, det finns inte ens på kartan. Så att om 2 månader återvända hem för att uppleva min gamla vanliga tråkiga vardag kommer inte bli så kul. Dock så känner jag en trygghet när jag befinner mig i min tråkiga vardag, en trygghet som betyder så mycket att den är värd allt det tråkiga livet har att erbjuda. Här kan jag ibland sakna tryggheten, familjen och bästa vännerna nära, men min roliga vardag väger oftast upp det.
Åh nej vad jobbigt det ska bli att om 56 dagar bara kunna leva 1 liv, jag är så van vid att ha 2 nu.

Det känns så bekvämt att ha 2 liv, när jag tröttnar på detta kan jag höra av mig till livet hemma i S, flyga hem eller be någon flyga ner till mig och mitt liv i B och när jag tröttnar på livet hemma kan jag vara här och glömma alla bekymmer som finns hemma i Sverige.

Nej usch vad jag skriver goja, förstår kanppt vad jag skriver längre. Nu ska jag dansa lite zumba och skaka loss allt som snurrar i huvudet. Ynka jävla 56 dagar kvar..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0