Idag var det exakt 10 månader sedan jag flyttade till Belgien, men imorgon tar vi sommarlov på riktigt.

Nu så har jag kommit hem, har ätit världens godaste middag med pappa och Amanda. Det blev grillat kött, all typ av kött, pommes, sallad och såser av alla sorter, och så blev det efterrätt också, jag och Amanda lyxade till det när pappa betalade och körde en rejäl efterrätt. MMM. 
 
Ja det var så kul att se dom här, underbart och prata av sig om både historia och framtid. Amanda fick se slottet också, hon tyckte nog det var coolt och nu sitter jag här på mitt rum i min ensamhet och packar. ALLA andra är ute och dricker öl och många har planer på att smita ut och fira sista natten i Belgien med party i Bryssel. Jag däremot sitter dock hemma, skriver ett blogginlägg och försöker verkligen packa smart. Jag är sämst i världen på att packa, kläder - lätt, prylar - svårt som sjutton! Behöver jag den här i framtiden? Behöver jag slå in den här? Borde den här ligga i påse? Kommer den gå sönder? Kommer den här lilla prylen ramla ur för att den är så liten? 
HUR FAN GÖR MAN? Det är helt sjukt svårt och packa, och jag har typ 10 påsar, en för jackor, en för schampoflaskor, en för skor, en för stylingprodukter, en för småprylar osv.. kan hålla på i evigheter. Jag hade inte med mig så här mycket saker hit. Varför är det så jobbigt att packa hem?
 
Nåväl, pappa och Amanda sover på hotell inatt och kommer på skolavslutningen imorgon. Jag ser nästan fram emot att få mina betyg. Kanske får fler MVG'n än vad jag har kunnat hoppats på. Men jag är inte säker, vet i alla fall 4 säkra så det är ju kanonkul wihoo. Tror aldrig jag har presterat så bra i skolan i hela mitt liv tidigare som jag har gjort det här året, dels bor vi ju på skolan och kan inte göra så mycket annat än att lägga ner hela vår själ i arbetena men och andra sida har vi blivit tvingade till det också, ribban ligger högt och kraven har varit många. Men nu äntligen ska vi ta sommarlov och jag är sååå lycklig. 
 
Men jag kan för hela mitt liv ändå inte förstå att allt detta, all detta aldrig kommer att komma tillbaka. Jag kommer aldrig mer bo i rum 207. Detta är min sista natt. HELT HELT SJUKT. 
Nej nu ska jag sluta babbla, det här kan va sista inlägget jag skriver i Belgien. Vi får se, kanske slänger ihop något imorgon också men annars hör ni nog lite mer från mig när jag kommit hem till Sverige igen och kan summera året lite bättre och sådär. Efter det blir det inget mer från mig på denna blogg, eftersom jag inte kommer bo kvar i Belgien då längre. Men jag är en tjej som tycker om att blogga och det ryktas om att jag och min vän Sanna ska starta upp en blogg tillsammans inom en snar framtid. Den som lever får se. 
 
Nu ska jag bära ner min klädstång i källaren, slänga en del saker, packa lite mer för att sedan sova.
Tackochhej.
 
 
 
Några trevliga bilder på Gisela, Frida och Kristin. Bilderna är från i fredags.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0