Får man säga sommar när det är mars?

Tjenixen, trots det tidigare inlägget så måste jag säga att jag mår riktigt bra idag! Det har varit en sån fantastisk dag. Låt mig berätta. Dagen startade med historia påföljd av företagsekonomi och därefter franska. Klockan 12.05 fick jag äntligen gå och äta lunch, min mage knorrade och bullrade eller vad man ska kalla det, riktigt hungrig var min mage, brukar valigtvis äta runt 11 varje dag. Lunchen spenderades ute på slottsterassen eller vad man ska kalla det och ååh vad underbart väder! Lunchen var god och livet var på topp. Efter lunchen gick jag upp en våning till balkongen och la mig och solade en kvart därefter gick jag upp på mitt rum och kollade skolmailen lite snabbt innan nästa lektion skulle börja klockan 13. Och väl inne på skolmailen får jag det bästa beskedet, vi har ingen lärare till lektionen så det blev 2 timmar sola för mig och några vänner, sedan dags för mellanmål som vi tog med oss ut och åt av, så mycket godare att äta ute!

Efter att jag tröttnat på att ligga i solen så tog jag min nypumpade cykel och cyklade en sväng till stora Carrefour som ligger borta vid McDonalds, några kilometer härifrån, där köpte jag mig allt jag behöver inför sommaren. Nej men köpte mig nya rakblad, rakgel, bodylotion och lite likör till helgen. Självklart skulle jag ramla med cykeln på vägen hem också, hehe jag hade glömt hur svårt det var att cykla på Belgiens smala trottoarer, men det gick bra, inga skrubb eller skrapsår heller, blev mest skitig och fick några små märken på bena (hade ju endast shorts på mig) så det var lugnt, fick bara en ännu större känsla av att sommaren nu är här. Det var dock lite pinsamt när en äldre man cyklade förbi, tittade på mig och sa "Ça va?", och ja nickade långsamt samtidigt som ja mumlade något "Bien.. Merci.. ehm" haha..
Nej vet inte vad jag ville skriva, är bara så lycklig just nu.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0